BESLENME

ÇOCUK REFLÜ

REFLÜ İLAÇLARI BİR İŞE YARAMIYOR

Modern tıbbın son senelerdeki en büyük uydurma buluşlarından biri de “reflü-astım” ilişkisidir. Ben bu seviyeli ilişkiye ilk günden itibaren karşı çıkarken ve reflünün ne öksürük nöbetlerinin ne astım krizlerinin sebebi olamayacağını iddia ederken tıp dünyası reflüye adeta bir can simidi gibi sarıldı.

» Yazının devamını okumak için tıklayın
kadeh şarap

ALKOL ÖMRÜ UZATIYORMUŞ

Harvard Üniversitesi uzmanları tarafından yapılan ve günde bir kadeh içki içen kadınların daha sağlıklı yaşlandıklarını ortaya koyan “bilimsel araştırmayı” okurken göbek taşında bütün kadehlerin ‘Şerefe’ diye birbirine tokuşturulduğu kalabalık bir kadınlar hamamı gözümün önüne geldi.

» Yazının devamını okumak için tıklayın
hamburger kola

HAMBURGERCİLERE 70 DERECELİK MEYİL VE 40 SANTİMLİK KAPI ZORUNLU OLMALI

Sağlık ve Milli Eğitim Bakanlıklarının bu hafta başında aldıkları karara göre yeni dönemde kantinlerde hamburger, hazır meyve suyu, enerji içeceği ve kızartma gibi ürünler kesinlikle satılmayacak.Obeziteyi engellemek ve öğrencilerin sağlıklı beslenmesini …

» Yazının devamını okumak için tıklayın
bal küçükusta

ALERJİYE BALLI TEDAVİ

Alerjik hastalıklar için modern tıp dışı tedavi yöntemleri değerlendiren plasebo kontrollü-randomize araştırmaların sayısı çok azdır. Bunlar ilaç endüstrisinin esiri olmuş modern tıp mensupları tarafından üzerinde bir saniye bile düşünülmeden …

» Yazının devamını okumak için tıklayın
sağlık haberleri küçükusta

SAĞLIK HABERLERİ KAFA KARIŞTIRIYOR

Sağlık haberlerine dikkat edin! Sağlık haberleri müthiş ilgi görüyor. Bu haberlere dayanarak sağlığına yön vermeye çalışanlar bile var. Bu son derecede tehlikeli bir yaklaşımdır. Benim önerim bu konuda ciddi bir “filtre” mekanizması oluşturmanız, her okuduğunuza inanmamanızdır.

» Yazının devamını okumak için tıklayın
kola küçükusta

KOLALI İÇECEKLER KANSER Mİ YAPIYOR?

CSPI isimli kuruluş başta Coca-Cola ve Pepsi gibi kolalı içecekler olmak üzere birçok yiyecek ve içecekte renklendirici olarak kullanılan karamel boyasının kansere yol açtığını ileri sürerek bu kimyasal maddenin yasaklanması için FDA’ ya (Gıda ve İlaç Dairesi) başvurdu.

» Yazının devamını okumak için tıklayın
enerji içecekleri

ÖLÜM SEBEBİ ENERJİ İÇECEĞİ Mİ?

“Trabzon’da 18 yaşında bir üniversite öğrencisi aniden rahatsızlanarak hayatını kaybetti. Gencin ölümüne, içtiği iki kutu enerji içeceğinin yol açtığı iddia ediliyor. Bu yıl Karadeniz Teknik Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatı bölümünü kazanan Fidan…

» Yazının devamını okumak için tıklayın
ALKOL

ALKOL ÖMRÜ UZATIR MI KISALTIR MI?

Alcoholism: Clinical and Experimental Research isimli tıp dergisinin son sayısında yayınlanan araştırmayı okurken, bütün kadehlerin ‘Şerefe’ diye birbirine tokuşturulduğu kalabalık bir …

» Yazının devamını okumak için tıklayın
statin hamburger

HAMBURGER MENÜLERİNDE ARTIK STATİN HAPI DA OLACAK

American Journal of Cardiology isimli tıp dergisinde yayınlanan araştırmayı okuyunca ‘Allah’ ım bu günleri de mi görecektik? diye hayıflandım.

» Yazının devamını okumak için tıklayın
DARK CHOCOLATE

ÇİKOLATA KALBİ KORUYOR

Circulation: Heart Failure isimli dergide yayınlanan bir araştırmaya göre az miktarda, kakaodan zengin çikolata yenilmesi kadınlarda kalp yetersizliği riskini azaltıyor.

» Yazının devamını okumak için tıklayın